Dijitalleşme, özellikle son yıllarda hayatımızın gerçeklerinden biri haline geldi. İnternetsiz yapamaz olduk, onu her saniye yanımızda taşımaya başladık. Durum böyle olunca her yıl küresel dijital verileri açıklayan We Are Social raporunu bu yıl da merakla bekledik. Rapor, geçtiğimiz günlerde açıklanırken, biz de rapordan ülkemizle ilgili çeşitli bölümleri derledik. 

Karşınızda Türkiye'nin dijital dünyadaki ayak izinden öne çıkan bazı detaylar!

Saatlerimiz internette geçiyor.

Rapora göre Ocak 2021 itibariyle ülkemizde 65 milyondan fazla internet kullanıcısı bulunuyor. Ülke nüfusunun %77.7’sine denk gelen bu rakam, geçtiğimiz yıla göre 3.7 milyon artmış durumda. Öte yandan günde ortalama 7 saat 57 dakikamızı internette geçiriyoruz. İnsanımızın %94’ü internete mobil cihazlar aracılığıyla bağlanıyor ve yaklaşık 4 saatini online olarak geçiriyor. Görünen o ki interneti seviyoruz.

Sosyal medya olmazsa olmazımız.

Peki internette geçirdiğimiz süre boyunca neler yapıyoruz? Bu sorunun yanıtı, sosyal medyadan geçiyor. Günde ortalama 2 saat 57 dakikamızı sosyal ağlarda geçirirken, kitap-dergi okumaya veya müzik dinlemeye toplamda 3 saat ayırıyoruz. Ülkemizde henüz çok fazla yaygınlaşmayan podcastleri ise günde ortalama 36 dakika dinliyoruz

Hava durumunu aratıyoruz.

Sıra geldi biraz daha detay vermeye. Araştırma sonuçlarına göre interneti en çok bilgi almak için kullanıyoruz. Sevdiklerimizle temas halinde kalmak ise ikinci gerekçemiz. Peki Google’da neleri aratıyoruz? Sonuçlar, orada en çok hava durumu araması yaptığımızı gösteriyor. Arama listemizin tepesinde hava durumunun dışında YouTube, son dakika, altın ve çeviri gibi kelimeler yer alıyor.

Mobilde önceliğimiz video görüşmeler.

Biraz da mobile bakalım. Ülkemizde bu yılın başı itibariyle yaklaşık 77 milyon kişi internete mobil cihazlardan bağlanıyor. Son bir yıl içinde bu rakam 2 milyon kişi arttı. Mobil interneti ağırlıklı olarak video görüşmelerimiz ve hiçbir yere temas etmemek adına QR kodlu işlemler için kullanıyoruz. Bunların dışında mesajlaşma, müzik, video, oyun, alışveriş, harita, bankacılık, sağlık ve arkadaşlık siteleri mobil internet kullanımımızın başlıca nedenleri arasında yer alıyor.

Online yemek harcamalarımız arttı.

Raporun e-ticaretle ilgili kısmına baktığımızda Türkiye’deki internet kullanıcılarının %89’unun internet ve mobil aracılığıyla bir ürün ya da hizmet arattığını, %68’inin ise cihazında en az bir alışveriş uygulaması bulundurduğunu görüyoruz. Ayrıca paylaşılan verilere göre yemek ve kişisel bakım harcamalarımız bir önceki yıla kıyasla %49.6, oyuncak ve hobi alışverişlerimiz %45, moda ve güzellik alışverişlerimiz ise %42 oranında arttı. Harcamalarımızın azaldığı alanlar ise %53.3 ile seyahat, ulaşım ve konaklama oldu.